Základové pasy

Autor: Cesta za bydlením (13 příspěvků)
9. 3. 2023
0 komentářů
Příspěvek stavebníka

Začíná pátek, první den dovolené, a jak jsem zmínil v předchozím článku, pro nás to znamená brzy vstávat a zkontrolovat označení výkopů, protože dnes nás čeká výkop základových pasů. Ve skutečnosti dovolená začíná jen mně a Verča dorazí až po práci, ale to by neměl být problém. Důležité je, že dorazí bagrista a že bude přát počasí. I když to se ještě uvidí…má zase pršet.

Velké plány na víkend

Pokud už nějakou dobu sledujete svépomocníky, určitě jste zaznamenali řadu nešťastníků, kterým se po výkopu pasů spustil déšť a zaplavil jim základovou spáru. Já jsem dokonce jeden z těchto příběhů slyšel od známého, který z toho má docela čerstvé trauma. Když vám totiž po výkopu pasů zaprší a máte zeminu, do které se voda dobře nevsakuje, tak vám v nich vznikne docela solidní hladina, která vám pasy poničí, vymele a rozmáčí. Nejen, že se v nich poté nedá pohybovat, ale musíte vodu vyčerpat, odstranit vrstvu bahna a doufat, že se celý proces nebude opakovat. Proto se doporučuje naplánovat výkop podle počasí a hlavně pasy co nejdříve zalít betonem. Není dobrý nápad si práci od výkopu po zalití rozložit na dva týdny. My jsme se tedy rozhodli to stihnout za víkend a pasy zalít v pondělí ráno.

Reklama

První dodávka materiálu

Zatím jsme neměli přesně propočítaný materiál na celou desku, ale abychom se vyhnuli prodlevě, objednali jsme materiál, který bude stačit na bednění v pasech a založení rohů ztraceného bednění (případně první řady). Do té doby se snad podaří dopočítat množství bednících dílců a armatury na celou desku. Problém s dopravou z velkých stavebnin je, že potřebují podepsat předávací protokol na místě a tak jsem musel objednat materiál až na pátek, kdy jsem byl poprvé celý den na stavbě. Bylo to tedy dost na těsno a kdyby ho nedovezli, byl by to dost problém. Každopádně domluva byla skvělá a přijeli hned ráno…tím myslím v 7. To jsem sice nečekal, když jsme se domlouvali na dopoledne, ale naštěstí už jsem tam byl. Když objednáváte palety ztraceného bednění, musíte zvolit dražší variantu dopravy autem s hydraulickou rukou. Ruka má poměrně velký dosah, takže jsem si trochu ušetřil přenášení materiálu.

Výkop základových pasů

Vraťme se tedy zpátky na stavbu. Auto s rukou odjelo a přijel bagrista s minibagrem na valníku. Nejdříve jsme udělali obhlídku a pobavili jsme se o situaci. Předem jsem mu říkal, že mimo výkop základových pasů bude potřeba strhnout část zeminy v horní části desky. Neměl ze mě vůbec radost a s jeho bagrem to ani nebylo možné, protože je určený pouze na kopání, ale ne na převážení. Naštěstí byl domluvený s jeho kolegou z vedlejší stavby, že případně dorazí s Bobcatem. Když to viděl, tak usoudil, že bez toho nemáme šanci a rovnou mu zavolal. Začal tím, že začal rozrývat a načechrávat, aby kolega mohl zeminu nabrat a přemístit. Bylo vidět, že jsou sehraní a dvě hodiny bylo hotovo. Když jsem to množství hlíny viděl, neuměl jsem si představit co bychom dělali, kdybychom se na to vykašlali. Každopádně tím vzniklo zdržení a doufal jsem, že pasy stihneme ještě v pátek dokončit. Navíc dík strhnutí terénu zmizely čáry vyznačující výkop základových pasů  Mírně jsem znervózněl, protože to, co jsme s Verčou měřili v klidu po večerech jsem teď musel udělat sám za 10 minut. Naštěstí roxory čekaly na svých místech a podle fotek jsem si natáhnul provázky.

Reklama

Pokračování

Pokud vás článek zaujal a chcete se dovědět, jak dopadl výkop pasů, navštivte náš web Cesta za bydlením.

Na našem YouTube kanále postupně přidáváme videa ze stavby.

Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Cesta za bydlením
Cesta za bydlením (13 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací