Betonový nájezd ke garáži a u vchodu

Betonový nájezd ke garáži a u vchodu
Peťan
Peťan
26. 12. 2021
Inspirace
Žádné komentáře

Mezi čistým terénem a vstupem do domu je cca 30cm výškový rozdíl, který je možné řešit několika způsoby. Protože před domem bude parkování pro auto a zároveň vjezd do garáže, nechtěl jsem se ladit s nějakým schodem, ale vstup i nájezd udělat na jeden zátah. Rozhodl jsem se pro společný betonový nájezd, který v budoucnu nejspíše pokryji epoxidovou stěrkou s drobným kamenivem.

Protože nájezd bude končit odvodňovacím žlabem, začal jsem jeho zaměřením včetně vyspádování. Od domu jsem odměřil 2 m. Pomocí nivelačního přístroje jsem změřil vhodnou výšku a nejnižšího nejvyššího bodu tak, aby byl rozumný spád, ale aby to nebylo moc zešikma a výškový rozdíl mezi garáží a žlabem (nejvyšší a nejnižší bod) nebyl moc velký. Přece jenom, musí být vjezd do garáže snadný… Do žlabu bude odváděna voda od domu a ze zámkové dlažby, která bude před domem. Použil jsem obyčejný plastový s pozinkovanou mřížkou.

Před domem je zhutněná vrstva štěrku, takže betonáž jsem začal přímo na ni. Nekopal jsem pro odvodnění žádné extra „základy“. I tak je kanálek v celé délce podbetonován alespoň 10cm vrstvou betonu. Naměřil jsem tedy horní a dolní úroveň kanálku a mezi tyto místa natáhl provázek. Ten jsem odměřil 2 m od domu.

Aha, aha, tak vy stále ještě nenavštěvujete můj web a nesledujete můj Instagram?? 😱 No, tak to byste měli hned napravit 😉

Betonový nájezd ke garáži a u vchodu

Postupně jsem zabetonoval všech 8 kusů. Na oba konce jsem použil dodávané krytky. Všechny spoje jsem ještě tmelil bitumenovým tmelem, aby bylo vše těsné. Voda je na jedné straně stažena do trubky. Bohužel poslední část je z HT trubky místo KG. Ale jinou jsem zrovna neměl. Na druhou stranu, je tato část zabetonovaná a není namáhaná žádnou zátěží. Takže i v zemi to bude asi v pohodě…

Betonový nájezd ke garáži a u vchodu

Dále jsem dodělal před domem obrubníky. Této části se bude věnovat jiný článek. Každopádně obrubníky vymezují prostor pro betonový nájezd.

Ten jsem dělal na dvě etapy. První část jsem vybetonoval před garáží a na tuto část jsem navázal beton před vchodem. Nejprve jsem páskou zalepil odtokový žlab, aby se do něho nedostal beton. Poté jsem míchal beton v míchačce, vozil na místo a ručně hutnil a spádoval. Beton jsem míchal v poměru 1/2 pytle cementu, 12 lopat písku a 5l kyblík vody s plastifikátorem. Do vrstvy betonu jsem dále umístil dvě kari-sítě s průměrem drátu 4 mm. Beton byl tedy poměrně suchý, ale i tato konzistence šla bez přidání vody pěkně rovnat a vyhlazovat.

Betonový nájezd ke garáži a u vchodu
Betonový nájezd ke garáži a u vchodu
Betonový nájezd ke garáži a u vchodu

Poté co byl beton vyrovnaný a uhlazený, lehce se pokropil vodou s plastifikátorem a cedníkem posypal vrstvou cementu. Na vrchu se vytvořila slabá vrstva cementové kaše, která bude prozatím jako povrchová úprava. Beton tak nebude porézní, ale uzavřený a neměl by sáhnout tolik vody. Po cca 15 minutách jsem povrch betonu „přejel“ rýžovým koštětem, aby se na povrchu vytvořila rýhovaná struktura, která by měla působit protiskluzově.

Betonový nájezd ke garáži a u vchodu
Betonový nájezd ke garáži a u vchodu

Z časových důvodů jsem musel betonáž bohužel rozdělit na dvě etapy. Druhou část jsem dělal stejným způsobem. Akorát spád od vchodových dveří je menší než u garáže. Ale i tak je beton vyspádovaný směrem k odtokovému žlábku.

Betonový nájezd ke garáži a u vchodu

Chci poradit od odborníka

Nevíte si rady a potřebujete pomoci? Spojte se s námi, rádi Vám pomůžeme.

První rok stavby e4

Chci poradit od odborníka

Nevíte si rady a potřebujete pomoci? Spojte se s námi, rádi Vám pomůžeme.

První rok stavby e4
První rok stavby e4