1. Příprava /
  2. Stavba domu /
  3. Stavební povolení

Stavební povolení

Stavební povolení
Javid157
26. 12. 2020
Dotaz
18 komentářů
Prosím o radu, jak a co dál dělat pro urychlení řízení.

Stavební ohlášení nebo Stavební Povolení

Zdravím stavebníci, mám na vás dotaz.

1.Krok je za mnou a to převedení stavebního pozemku na mě.

2.Krok projektant dodal půdorysy a pohledy domu, který chceme stavět, v pravém rohu je psáno TATO DOKUMENTACE SLOUŽÍ PRO STAVEBNÍ POVOLENÍ A NENAHRAZUJE PROVÁDĚCÍ DOKUMENTACI.

Má otázka zní: můžu už poprvé navštívit stavební úřad?

Dále se chci zeptat, zda už můžu jednat třeba s geodetem o vyměření pozemku, radonový a hydrogeologický průzkum atd.

A co dál můžu už zařídit než bude další část projektu dokončená?

Čekáme teď na výpočet energetického štítku a statický posudek. Vlastně mi jde o to, co můžu pro urychlení už teď zařídit... třeba nějaké stanoviska hygieny atd.

Díky moc

Stavební povolení
Stavební povolení
Stavební povolení
Stavební povolení

xxx3x 4. 1. 2021 6:11:54

radon ovlivnuje zpusob zalozeni jak muzete neco projektovat kdyz nemate radon to nechapu....

xxx3x 4. 1. 2021 6:09:18

a jednat s geodetem??to je prvni vec pred projektem ze geodet zameri podrobne pozemek je to vyzadovano i ze zakona stejne radon musi byt prvni ze zakona, mel by byt i geoinzenyrsky a hydrogeoligicky pruzkum i kdyz ty nejsou povinne hodi se to pak muze barak treba ujizdet ze svahu :)

xxx3x 4. 1. 2021 6:05:44

lidi to jsou rady pak to tak dopada zoufalost dlouhe mnohdy neuspesne jednani o povoleni.jediny spravny postup je jeste PRED koupi pozemku zeptat se stavebniho uradu, obce, sousedu, uzemniho planovani, eonu,vodaru, odpadu zda je mozne zde postavit takovyto barak,jinak se nedivte ze jsou pak problemy..

jarkane 30. 12. 2020 10:26:45

Nezáleží na tom, kde se to vyřizuje. O spojení do jednoho řízení nerozhoduje úřad, ale výhradně stavebník.
Pokud podáte tzv. "Společné oznámení záměru" podle § 96a stavebního zákona, máte územní souhlas a ohlášení stavby dohromady a stavební úřad to nemá jak rozdělit. Pokud nemáte souhlasy sousedů, můžete podat žádost a o tzv. "společné povolení" podle §§ 94j - 94p stavebního zákona, což je zase územní rozhodnutí a stavební povolení dohromady. Platí to samé co u společného oznámení - stavební úřad to nemůže rozdělit.
Je to jen na Vás, jak Vám kdo poradí a koho posloucháte.

pavel 29. 12. 2020 20:32:27

Asi záleží, kde se to vyřizuje. Já měl územní a stavební sloučeno do jednoho řízení. Přípojku elektřiny zajišťoval ČEZ prostřednictvím vybraného dodavatele. Ten vyřídil celou přípojku sám.

Majky & L.A.

Majky & L.A. 29. 12. 2020 12:32:51

U me pripojeni resp.fyzicky kabel na pozemku a rozvadec, trval tezko uveritelnych 18mesicu. Kabel byl puvodne planovan tam, kde protinal souseduv roh a tomu se to nelibilo, takze se musela PD prepracovat a znovu zazadat o povoleni. Horor. A to sem myslel, ze SP bude nejhorsi. :)

Ondra a Paja 29. 12. 2020 12:11:41

sloupek ani pilir nutny neni (to spis pisu aby si clovek udelal predstavu za jak dlouho bude moci pocitat s elektrinou na pozemku) ale uzemni souhlas na stavbu nedostanete bez toho aby jste meli uzemni souhlas na realizaci pripojky eleketriny, to same plati pro prijezdovou cestu apod. Smlouva s cezem je jen zacatek, oni vas pripojit musi pokud splnujete podminky, ale k tomu jakym zpusobem, kudy atd. to jde take pres uzemni souhlas a bez nej vam nikdo neda uzemni souhlas na stavbu.

pavel 29. 12. 2020 11:53:11

Mně stačilo ke stavebnímu povolení doložit smlouvu s Čezem. Sloupek nebo pilíř nebyl nutný.

Majky & L.A.

Majky & L.A. 29. 12. 2020 11:16:06

PAA: :D tak tomu moc nerozumim. Proc by pak menil PD za dalsi penize, kdyz se stejne musi radon udelat a v navaznosti na dalsi podklady, ktere clovek musi mit, bych ten tyden objetoval. Navic je to je spise ke skode, nez k uzitku. Ne vsude se to da takto provest. Ja musel mit protokol o provedeni mereni s vyznacenymi sondami, kde byly jake hodnoty namereny. A radon jako takovy je dosti promenlivy. Soused mel stredni a ja o 30m dale nizky, takze na nejaky predpoklad nelze brat zretel.

Ondra a Paja 29. 12. 2020 9:59:36

Opravdu pozor na tu elektřinu pokud ji nemáte v pilíři na/u pozemku, pro uzemni rozhodnuti potrebujete uzemni souhlas na pripojeni to trva minimalne par mesicu a - v mem pripade 6 mesicu na souhlas, realizace po 11 mesicich (realizace spocivala ve svedeni kabelu ze sloupu a vedeni vykopem cca 10m podel plotu, tj. prace na dopoledne), na celou akci maji podle smlouvy 18 mesicu.

Petr a Anička 29. 12. 2020 7:34:07

Radon i založení se dá obejít dobře napsanou větou...na základě informací z geofondu a sond provedených v blízkém okolí stavby se předpokládá radonovy index v místě stavby takový a makový, základové poměry takové a makové, navrhovaná PD je zpracována na základě předpokladu, při započetí výstavby budou při zahájení výkopových prací ověřeny základové poměry geologem a proveden dodatečný radonovy průzkum, v případě neshody s předpokládaným stavem bude upravena PD, aby vyhověla novým podmínkám v místě stavby. Samozřejmě záleží na koho člověk na úřadě natrefí... Osobně bych si tak či tak zval geologa na převzetí základové spáry, takže tím člověk zabije 2 mouchy jednou ránou.

Javid157 29. 12. 2020 0:21:10

Momentálně čekáme na vyjádření statika a energetického štítku. Dále radon je potřeba mít před podáním žádosti jak se tady píše. Paní mi poradila ať si hlavně co nejdříve zkontaktuju čez že tam může být nejdelší časový zádrhel. Tak uvidíme

jarkane 28. 12. 2020 21:56:03

Majky má pravdu. Radon musí být určen před povolením stavby, protože PD musí obsahovat řešení radonového rizika. Což nelze (logicky) řešit až u kolaudace.

Majky & L.A.

Majky & L.A. 28. 12. 2020 20:27:20

Ja tedy nevim, jak to chodi jinde, ale opravdu takovy 1. zaklad, je mit zavazne souhlasne stanovisko uzemniho rozhodnuti, jak pise jarkane a pote prijde koordinacni stanovisko a pak teprve stavebni povoleni. Bez SSUP si na pozemku nepostavite ani nohy na stul. Co se tyka radonu. Opet nevim, jak to chodi jinde, ale ja ho pri podani zadosti o SP mit musel.

Petr a Anička 28. 12. 2020 19:51:32

Tak za mně tu chybí to nejdůležitější pro jednání s úřady,a to koordinační situace a katastrální situace s umístěním. Ke stavbě vám chybí řez, který řeší většinu detailů. Veškeré tyto výkresy projektant určitě doplní, neboť jsou povinnou součástí Dokumentace pro stavební povolení. Radon ke stavebnímu povolení svým způsobem být nemusí,ale bude potřeba jej doložit ke kolaudaci. Když bude samozřejmě dříve změřen, tak vám projektant aspoň navrhne správné řešení izolace proti radonu hned napoprvé. Když koukám na ty malůvky níže, tak vám finální verze PD bude dodána nejdříve za měsíc...

Javid157 28. 12. 2020 13:43:39

Jarkane
Děkuji moc za radu. Jinak dneska jsem byl na stavebním musím říct že jednání bylo velice kladné paní byla moc ochotná. Snad všechno půjde tak jak má.

jarkane 28. 12. 2020 12:43:03

Stavební úřad můžete navštívit kdykoliv. Jsou tam zvyklí podávat i nezávazné konzultace. Takže pokud už máte alespoň částečnou dokumentaci, je ta návštěva velmi rozumná.
Co budete potřebovat za vyjadřovačky , to se vždy odvíjí od konkrétního místa a stavby. Jen některé jsou potřeba vždy.
A tady bych ráda upozornila na jednu docela zásadní věc, a to je závazné stanovisko orgánu územního plánování. To stavební úřad požaduje vždy a musí být kladné. Pokud není, nepovolí Vám stavbu. A proč zrovna na toto závazné stanovisko upozorňuji: Je to věc, která může mít zásadní vliv jak na tvar stavby (např. podlažnost, půdorys, zastřešení atd.), tak na její umístění na pozemku. Takže pokud by závazné stanovisko bylo záporné, museli byste dělat velké změny v projektu (pokud by to vůbec bylo možné takovými změnami vyřešit). Což by v důsledku mohlo znamenat, že ostatní vyjadřovačky byste mohli (v nejhorším případě) i obstarávat znovu.
Takže velmi doporučuji, abyste si co nejdříve u orgánu územního plánování požádali o závazné stanovisko. Dokumentace, kterou již nyní máte, je k tomu úplně dostačující.

pavel 26. 12. 2020 21:18:03

Tak já nevím. Mně si architekt sám řekl o radonový průzkum. Potřeboval ho pro dokumentaci pro stavební řízení. Ten bude určitě chtít i stavební úřad. Pak po mně chtěl architekt polohopisné a výškopisné zaměření pozemku. Hydrogeologický po mně nikdo nechtěl. Co se týká dalších stanovisek, počkal bych s tím na stavební úřad. Až budete mít komplet dokumentaci pro stavební řízení, zajděte na stavební úřad, oficiálně podejte žádost a oni vám řeknou co ještě chtějí. Stanoviska dotčených úřadů žádáte, až budete mít kompletní dokumentaci.
A když vám tahle odpověď nestačí, není nic těžkého vzít to, co máte a jít se zeptat na stavební úřad.

Chci poradit od odborníka

Nevíte si rady a potřebujete pomoci? Spojte se s námi, rádi Vám pomůžeme.

S ÚSMĚVEM A LEHKOSTÍ: S cihlou stavíte rychleji

Chci poradit od odborníka

Nevíte si rady a potřebujete pomoci? Spojte se s námi, rádi Vám pomůžeme.

S ÚSMĚVEM A LEHKOSTÍ: S cihlou stavíte rychleji
S ÚSMĚVEM A LEHKOSTÍ: S cihlou stavíte rychleji