Projekt hotov - konečně jsme se hnuli z místa

Autor: Ondra (2 příspěvky)
28. 12. 2019
0 komentářů
Projekt hotov - konečně jsme se hnuli z místa
Příspěvek stavebníka
Celé to začalo ještě dlouho před projektem, když jsme hledali ten "pravý" pozemek. Kouknete na nabídky - pozemků je spousta, ale vy máte nějaké nároky, předpoklady, představy...

A pak taky nemáte moc peněz, takže najednou není z čeho moc vybírat a je to o náhodě a taky trochu o tom štěstíčku. Třeba kolikrát se vám stane, že přijedete na místo a řeknete si "jo, tohle je dobrý, to berem," sednete do auta, voláte makléřce a ona vám s politováním sdělí, že asi před hodinou volal nějaký pár, že tam už jedou, mají schůzku s majitelem pozemku a že ho berou. Takže nic a pokračuje se dále... Dovolím si vsuvku -> makléři - nechci házet do jednoho pytle, ale když jsme později konečně kupovali (skrze realitku), paní makléřka, to ti vám byla takovej zdroj mléka, že jsem musel najít přímo majitele pozemku, načež se mi přiznal, že ani on není spokojen se službami a přístupem a že jí nedá ani korunu a ukončil s ní spolupráci. Takže jsme se domluvili spolu na všem a bylo to mnohem lepší než přes nějakého prostředníka. Pozemek máme, zadluženi do konce života, můžeme dělat projekt. Oslovili jsme paní projektantku, dali si rande a teď je to asi rok a čtvrt - tak dlouho nám trvalo od první schůzky do předání projektu v papírové formě do rukou. Faktem je, že jsme asi třikrát začínali na zelené louce, později několikrát upravovali, měli několik variant, naše rychlost reakcí na podněty paní projektantky byla někdy trochu do nebe volající :-D Projekt držíme v rukou, teď povolení... A čističku. Na ČOV je taky projekt. Na všechno je projekt. A vyjádření, a souhlasy, a posudky, a připomínky... To zvládnem, všechno oběhnout. Ale co vlastně? Chtěli jsme ušetřit přes dvacet tisíc na tom, že nám projektanti baráku a ČOVky nebudou vyřizovat stavební povolení, ale oběháme si to sami. Sedl jsem si k počítači, nalil trochu irské, ještě trochu, ještě trošičku, den, dva, týden, miliarda formulářů, názorů, postupů, hlava se motá, nic nechápe, kam jít napřed, s čím, co předtím obstarat, bude to na ohlášku, územní řízení, umístit, pak postavit, oboje zároveň, co na to sousedi? A děti? Mají si kde hrát? Začal jsem dávat dohromady jednotlivé kroky, shánět vyjádření správců sítí, vyplňovat formuláře, o kterých jsem si myslel, že jsou to ty správné. Začali jsme týden před Vánoci na hasičích, středa, kolem 16. hodiny středoevropského zimního času. Hasiči nemají úřední hodiny, takže jsme zastihli klučinu na odchodu domů s tím, že ta paní, za kterou jdeme, už tam dávnou není. Neva, nechali jsme projekt a žádost na místě a ještě napsali e-mail paní poručici, že to tam má u kolegy... Skoro týden, zatím se neozvala, že bere na vědomí či něco, cokoliv, tak má už asi Vánoce. Nevadí, pokračujeme dál, další snahy o pochopení celého systému (a to jsem v něm pár let sám pracoval). Poslední šance před Vánoci něco oběhat je v pondělí 23.12.2019! Beru všechno, vytiskl jsem celý internet, protože nevím co je to správné, a jedeme na hygienu. Paní na podatelně vysmátá, tak my taky :-) Poradila nám, co a jak, vzala nás za inženýrkou, která bude projekt posuzovat z hlediska hluku apod., ta se nás zeptala, jestli bude tepelné čerpadlo a jestli to je u silnice - nebude a není, tak pak by neměl být problém (asi páni inženýři zjistili, že ta čerpadla jsou fakt hlučná a začali zpřísňovat podmínky pro pozitivní posouzení projektů). Nakonec jsme měli vše potřebné sebou a nechali to rovnou tam. A popřáli hezké svátky :-) Běžíme dál, na úřad! Na životní prostředí. Které to jsou dveře? Hledáme čísla, která jsou pro vodní hospodářství. Najednou míjíme paní úřednici, ptá se, co hledáme... Právě jí :-) Takže teď potřebujeme ČOVku. Mám staré formuláře (ano, tiskl jsem všechno, co mi přišlo pod ruku :-), dala nový, vypsali jsme hned na místě, měli dvě vyhotovení projektu ČOVky, nechali to tam, popřáli hezké svátky :-) Pak jsme pokračovali na stavební. Paní, pod kterou dle obce spadáme, měla dovolenou, tak jsem zaklepal na jiné dveře, že se jdeme poptat, co potřebujeme pro stavbu baráku (kromě cihel a trpělivosti :-)). Opět dala formulář, poradila, popřáli jsme hezké svátky :-) Musím říct, že na 23.12. mě přístup dam z úřadů fakt pozitivně překvapil. Takže se to rozjelo, čistička je podaná, na barák sehnat sousedy s podpisy na zákres situace, dodat hygienu a hasiče (až budou), zbytek správců sítí (doporučeno jen ty hlavní, jako voda, plyn, elekřina, komunikace, ale ne ministerstvo obrany apod.) a podá se to taky. Přejeme hezké svátky i vám a ať to staví :-)

Náklady

Název položkyCena
projekt včetně studie
75 000 Kč
měření radonu
2 904 Kč
Celkem77 904 Kč
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací
Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama