Ohlášení vs. Klasické řízení a následně podmínky

M&M
17. říj 2019 23:41 #25526
Dobrý den všem,

rádi bychom se zeptali, zda někdo máte zkušenosti s tím, jak je to s ohlášením vs. klasické stavební řízení. Je to tak, že když v žádosti něco chybí, tak to jde automativky do klasického dlouhého řízení ? Nám se to stalo a přestože jsme vše obratem dodali, tak paní na 2 měsíce zadost odložila, pak dala, i když vsichni souhlasili, znova měsíc všem účastníkům na vyjádření ( prý kvůli tomu, ze hygiena dala připomínku ohledně toho, ze před používáním musíme změřit hluk z jednotky tepelného čerpadla - což vlastně vůbec nemá vliv na stavbu samotnou). Setkal jste se s něčím takovým ? Nám to připadá jako vy si na nas "zasedli"...

No a ted, když již paní konečně rozhodnutí vydala, tak je s dvěma stránkami podmínek a s tím, ze se nesmíme ani " nadechnout" bez povolení stavebního úřadu.

Níže jedna z podmínek, jež nás zarazila .... nebudeme vše dělat sami - hodni hrubou stavbu (drevostavbu) udělá firma, ale desku chceme udělat s pomoci známých ...

"Před zahájením prací bude stavebnímu úřadu písemně sděleno jméno (název) a adresa (sídlo) stavebního podnikatele, který bude stavbu provádět, termín zahájení stavby a přiloženo oprávnění stavebního podnikatele."

A co teď s tímto a tou základovkou ? Prosím, poradíte někdo ?

děkujeme, MaM

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Mat
18. říj 2019 08:33 #25527
Nezoufejte, není to tak dramatické. Pokusím se to stručně objasnit.
S tím ohlášením jste bohužel měli smůlu, protože jste asi nedodali vše potřebné. Správný postup je takový, že by stavební úřad měl žadatele vyzvat k odstranění nedostatků a poskytnout k tomu přiměřenou lhůtu. Takže asi jste to chybějící doložili až po lhůtě, nebo to ohlášení mělo takové vady, že stejně bylo třeba vést stavební řízení (to se dělá, když chybí např. souhlas souseda). Blíž bych poradil, kdybych měl k dispozici celou dokumentaci. Teď už s tím ale stejně nic nenaděláte.
Že si hygiena dala podmínku měření hluku z TČ je běžná praxe, pokud teda máte TČ s venkovní jednotkou. Dost často se totiž řeší stížnosti sousedů na hlučnost, takže měřením se tomu předchází. A takový postup je zcela zákonný, to si na Vás nikdo nezasedl.
Co se týká množství podmínek stavebního povolení, tomu se taky nedivte, to stavební úřad do povolení napsat musí.
A k té základové desce:
Stavbu RD můžete realizovat buď dodavatelsky, nebo svépomocí, buď úplně, nebo částečně. Je to jen na Vás. Takže k té podmínce stavebního úřadu na sdělení dodavatele stačí jen napsat, že stavbu budete realizovat částečně dodavatelsky a částečně svépomocí. Specifikujte, které části budou dodavatelsky a které svépomocí. Pokud už máte konkrétní firmu, uveďte ji. Pokud nemáte, stačí napsat, že bude vybrána dodatečně a že před zahájením dodavatelských prací ji oznámíte. Pozor ale na jedno - při výstavbě RD svépomocí je stavebník povinen zajistit odborné vedení stavby stavbyvedoucím. A stavbyvedoucí je ve stavebním zákonu definován takto: "Osoba, která zabezpečuje odborné vedení provádění stavby a má pro tuto činnost oprávnění podle zvláštního právního předpisu". Jinými slovy, musí to být autorizovaná osoba podle zákona 360/1992 Sb. s tzv. kulatým autorizačním razítkem. A jméno a příjmení tohoto stavbyvedoucího jste povinni před zahájením prací oznámit stavebnímu úřadu. Takže pokud je to tak jak píšete, že si na Vás paní ze stavebního úřadu tak trochu zasedla, tak tuto povinnost určitě nepodceňujte.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od M&M
18. říj 2019 08:54 #25528
Dobrý den, moc děkujeme za komentáře a radu …

Ohledně toho ohlášení = nedostali jsme žádnou lhůtu na doložení toho, co chybí :( vlastně jsme nevěděli, že něco máme dodat tj. nejdřív žádná zpětný vazba a pak rovnou oznámení o pozastavení řízení :( holt trochu smůla, asi...

S tím TČ = chápeme a nemáme s realizací podmínky problém. Co nás zarazilo je fakt, že kvůli něčemu, co neovlivňuje stavbu jako takovou jsme museli projít dalším kolem připomínek = měsíc zpoždění … o to šlo = zda opravdu připomínka hygieny bez vlivu na výstavu jako takovou může být důvodem dalšího připomínkového řízení, jak nám to bylo prezentováno. Docela nás to zdrželo a teď nás tlačí čas pro celou realizaci ze strany nakontrahovaného dodavatele horní stavby.

Ohledně základové desky, super, tak to jsem ráda … Stavební dozor máme domluven a je to projektant, takže asi nebude problém … Uff :D

Krásný den !

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Mat
18. říj 2019 09:56 #25529
Takže ještě k tomu TČ: Z toho co píšete nedovedu posoudit, jaký měl být správný postup. Měli jste to TČ už v projektu, nebo jste si to vymysleli dodatečně? To by totiž mohl být důvod, proč bylo třeba znovu umožnit účastníkům řízení vyjádření. Pokud to ale bylo už od počátku v projektu a hygiena dala jen stanovisko, že před užíváním stavby je třeba předložit měření hluku, tak tato skutečnost neměla být důvodem pro další obesílání účastníků řízení.
A ještě k tomu stavbyvedoucímu: Nezaměňujte stavbyvedoucího se stavebním dozorem! Stavební dozor je podle zákona: "odborný dozor vykonávaný osobou, která má vysokoškolské vzdělání stavebního nebo architektonického směru nebo střední vzdělání stavebního směru s maturitní zkouškou a alespoň 3 roky praxe při provádění staveb". Takový stavební dozor je ale při stavbě RD svépomocí nedostatečný, tam musí být stavbyvedoucí s autorizací, jak jsem Vám psal dříve. Tak ať u stavebního úřadu zbytečně nenarazíte. Pokud Vám ale bude dělat stavbyvedoucího projektant, který Vám projektoval barák, tak by tu autorizaci měl mít (protože jinak by nemohl dělat ani ten projekt...). Tak si to pohlídejte.
Držím palce.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.