Reklama
Reklama
Vyhledat: 
Odpovědět

Téma: Rozestavěná budova / žádat o povolení zbourání?

Vložil: KK
Dne: 18. čec 2018 15:44

Dobrý den, potřebovala bych radu.
Pokud na pozemku stojí Rozestavěná budova: bez způsobu využití (Druh pozemku: zastavěná plocha a nádvoří), je nutné před zbouráním žádat úřad?
Tzn. nemůžeme začít bourat bez povolení úřadu?
Pokud ano, musíme mít tedy kompletní dokumentaci pro ohlášení stavby + vč. tedy bouracích prací a až poté můžeme teprve začít bourat a následně stavět?
Či je možné zatím udělat dokumentaci pro bourací práce, zbourat, poté ohlásit stavbu a stavět?
Vůbec si nevím rady.
Děkuji moc všem za názory a odpovědi.
KK
Odpovědět

Vložil: Pavel
Dne: 18. čec 2018 17:03

Spravne by melo byt dokumentace pro bourani, povoleni demolice, demolice, uredni odstraneni stavby a pak zadost o stavbu novou. No ale jde to udelat treba jako rekonsteukce a pak je papirovani snazsi.
Odpovědět

Vložil: zero2
Dne: 18. čec 2018 21:21

Přesně tak.
Pokud chcete využít kus toho původního domu, nemusíte ho úředně odstraňovat a pak si nechat povolit nový.
Pokud je stavba rozestavěná, je možné, že je dosud platné stavební povolení - např. my jsme kupovali rozestavěný dům, co měl stavební povolení osm let staré a stále platné.
Nám pak stačilo udělat nový projekt a zažádat o změnu stavby před dokončením.
Po dostavění si pouze necháte udělat nové zaměření půdorysu a to nahradí současné, pokud je v katastru zanesené.
Odpovědět

Vložil: Pavel
Dne: 18. čec 2018 22:18

Jeste k te rekonstrukci. Ja ji momentalne provadim a zachovavam jenom pudorys. Jinak vse slo vykopat a jeste jsem zahloubil sklepy. Ofiko mi mela zustat jedna puvodni stena. No, bohuzel spadla a navic pri kolaudaci nikdo nebude hkoumat z ceho jsou steny.
Odpovědět

Vložil: KK
Dne: 19. čec 2018 08:14

Pokud Vás dobře chápu, jednalo by se o dvě různé části - část 1) povolení bourání + demolic atd. - výkresy + odnést na úřad, schválit = poté můžeme začít bourat a zároveň pracovat na projektu nové stavby.
Část 2) žádost o novou stavbu.
Jde mi o to, abych nemusela čekat věčnost než uděláme projekt boutání + nové stavby a do té doby bychom nemohli ani bourat.
Děkuji moc.
Odpovědět

Vložil: KK
Dne: 19. čec 2018 08:15

Já dostala od známého typ, že by bylo rychlejší, kdyby byla stávajícíc stavba v havarijním stavu, nevím však, jak by to šlo v tomto případě.
Odpovědět

Vložil: KK
Dne: 19. čec 2018 08:17

Po stavebním povolení se podíváme, domluvíme se s původními majiteli - dobrý typ, děkuji!
V katastru je jako rozestavěná, tak by určitě měl být nějaký původní záměr, že?
Děkuji moc za rady :)
Máme nyní akorát v řešení převedení pozemku, tak sbírám informace, co vše budeme muset zařídit - málo toho nebude :)
Odpovědět

Vložil: Pavel
Dne: 19. čec 2018 11:00

Mate to spravne. Projekt demolite a stavby muzete delat soubezne. Jenom urady to potrebuji nejspis postupne. Hlavne si tam zajdete a zeptejte se. Strasne zalezi na uradu a sousedech. Ja mel sbourano a delal zakladovou desku a stavebni povoleni se teprve resilo. A domluvte se s projektantem, jak to vidi aby to bylo co nejsnazsi. U te demolice chteji nekdy urady potvrzeni o uskladneni suti ( to se na skladce dost prohnete).
Odpovědět

Vložil: zero2
Dne: 20. čec 2018 08:49

Projekt původního domu bude uložen na stavebním úřadě, oni vám udělají kopie, pokud vám je nedá původní majitel, ale klidně může být nepoužitelný, protože stavebníci ho změnili a stavěli podle sebe s tím, že ke konci stavby udělají na stavebním úřadě změnu stavby před dokončením.
My jsme kupovali rozestavěný dům z insolvenčního řízení a ten dům byl dost jiný od toho, co měli projekt.
Navíc jsme chtěli to také jinak, takže využít šel jen půdorys. Stavební povolení bylo platné, takže mi na stavebním úřadě řekli, že si tam můžu dělat co chci. Tak jsem boural a mezitím se připravoval projekt. Se studií projektu jsem zašel na stavební úřad, zda-li by se vešlo do původního územního rozhodnutí a pak se projekt dodělal, poté se podala žádost o změnu stavby před dokončením a už to jede podle aktuálního projektu.
Pokud by stavební povolení bylo platné a vy byste využili alespoň malou část půdorysu, zkusil bych tu změnu stavby před dokončením. Je možné, že by se muselo opakovat územní řízení, ale nemuseli byste dělat ten projekt odstranění stavby.
Zeptejte se na všechny možnosti na stavebním úřadě, hned budete vědět, k čemu se on staví pozitivně.
Odpovědět

Vložil: KK
Dne: 23. čec 2018 10:22

Děkuji oboum za rady :) Na úřad jsme dnes dorazili a mají dva týdny dovolenou, no tomu říkám fakt pech :(
Ale třeba by jste věděli něco z mých dotazů, viz. níže.

1) Odstupové vzdálenosti od hranice pozemku/ sousední chaty - budeme mít rekreační objekt celoročně obývaný, nevíte jak to má být?
2) Ochranná vzdálenost od studny / dům?
3) Sousedi – povolení pro stavbu od nich – nějaký vzor či volná forma? Podepsaná situace?
4) Co vše potřebujeme pro ohlášení stavby?
5) ENB? Stavba pro rodinnou rekreaci musí také být?
6) Ke kolaudaci dokládání odpadů dokládat? - rozestavěná budova je z cihel.

Děkuji moc, přeji hezký den.
Odpovědět

Vložil: Petr
Dne: 23. čec 2018 12:27

Dobrý den,

zkusím Vám odpověď na Vaše dotazy.

ad 1) záleží jak Váš objekt bude veden v projektu a dále ve stavebním řízení. Pokud by se jednalo o rekreační chalupu, což je rodinný dům (RD), pak nesmí být vzdálenosti mezi RD menší než 7 m. Pokud nejsou v přilehlých stěnách okna do obytných místností lze snížit na 4 m. Vzdálenost RD od hrany pozemku min. 2 m. V případě stavby pro rodinnou rekreaci (chaty) nesmí být vzdálenost menší než 10 m. Vzdálenosti mohou být upraveny například místním územním plánem či regulačním plánem pro dané území.

ad 2) čistě ochranná vzdálenost mezi studnou a rodinným domem není, ale je stanovena vzdálenost mezi studnou a žumpou, malou čistírnou a kanalizační přípojkou. Tato vzdálenost je 12 m v málo propustném prostředí a 30 m v propustném prostředí.

ad 3) volná forma, podepsaná situace

ad 4) projektovou dokumentaci podle vyhlášky, stanoviska správců sítí, souhlasy dotčených osob, žádost o stavební povolení, pokud si bude záměr realizovat svépomocí, tak doklad, že máte zajištěného stavbyvedoucího, radonový průzkum

ad 5) jestli objekt bude vytápěný, tak ano

ad 6) řekl bych, že ano.

Přeji hezký den.
Odpovědět

Vložil: zero2
Dne: 23. čec 2018 16:16

Ad 1) Hodně záleží na územním plánu. Ten stanoví, co se v dané oblasti může stavět a podle toho se pak určují vzdálenosti. To rozdělení na rekreační a "normální" dům právě plyne z územního plánu - pokud ten určí, že v daném místě mohou být jen rekreační domy, pak tam platí jiná pravidla než v oblasti, kde mohou být rodinné domy. Záleží i na textovém vyjádření, např. někde není dovoleno mít v domě umístěno podnikání, např. autodílnu.
Tj. vyžádejte si na obecním úřadě územní plán, jak grafickou část s vaším pozemkem, tak textovou, kde jsou rozepsány podmínky pro oblast s vaším pozemkem.
Ad 2) odstupové vzdálenosti jsou od zdrojů znečištění, což je např. silnice, www.vodapitna.cz/index.php/studny/138-ja...-byt-studna-od-zumpy .
Ad 3 + 4) Záleží na tom, jestli chcete stavět na stavební ohlášení nebo na stavební povolení. Stavební ohlášení je jednodušší forma, www.fbadvokati.cz/cs/clanky/743-ohlaseni-stavby-od-ledna-2018 a od nového roku tam u rodinného domu není limit 150 m2 zastavěné plochy. U ohlášení si musíte sehnat souhlasy sousedů a ostatních dotčených majitelů pozemků a orgánů sami (tj. stavební úřad po vás může chtít i souhlas majitele pozemku, který s vámi fyzicky nesousedí, ale bude dotčen vaší stavbou). Souhlas sousedů je na územní řízení, kdy se povoluje umístění stavby a tam je požadavek, aby se souhlas vyjádřil na výřez katastrální mapy s vyznačením záměru.
U stavebního povolení se o nic nestaráte a úřad si souhlasy sežene sám, ale zase ztrácíte možnost stavět svépomocí.
Co bude stavební úřad potřebovat, to vám sdělí přímo nebo vám žádost přeruší s tím, že musíte něco dalšího dodat. Např. tepelné čerpadlo vzduch-voda bude potřebovat hlukovou studii.
Ad 5) Přesně tak, průkaz energetické náročnosti potřebovat budete.
Ad 6) Kolaudace na stavby povolené po roce 2018 už není, ale podmínky ohledně odpadů vám může udělit úřad ve stavebním řízení.

Pokud se budeme bavit o vašem záměru, tak skutečně bude zásadní, zda-li budete pokračovat v původním stavebním povolení či rozestavěnou stavbu zrušíte a začnete vyřizovat nové povolení.
Pokud ve starém, tak se na vás budou vztahovat původní podmínky původního povolení, resp. ty, které úřad bude považovat za aktuální a případně vám v řízení o změně stavby před dokončením určí nové.
Odpovědět

Vložil: KK
Dne: 30. čec 2018 13:10

Děkuji moc za odpovědi! Až dojdeme na úřad, snad budu moudřejší, případně dám ještě vědět :)
Děkuji!!!
Odpovědět
Odpovědět