Střední radon

Autor: Ondřej (5 příspěvků)
26. 2. 2022
9 komentářů
Dotaz

Střední radon

Zdravím, mám dotaz ohledně středního radonu. Jak máte navrženou ochranu pro střední radon s podlahovym vytapenim?

Dik za info

Ondřej

Honza S. 4. 3. 2022 13:16:21

Za mě taktéž souhlas s tím, co je v projektové dokumentaci. Když jsem stavěl a něco se mi nezdálo v projektové dokumentaci, tak jsem vždy konzultoval s projektantem, nebo dozorem. Pokud nevěříte projektantovi obraťte se na jiného.

Na Hydroizolaci také nedoporučuji šetřit, protože jak tu zaznělo, hydroizolace se špatně opravuje. Navíc jestli ji budete dělat sám, tak při použití pouze jedné vrstvy musí být precizně natavené a provedené spoje (chce to trochu cviku). Pokud, ale dáte druhou vrstvu, kterou překryjete spoje té první, tak tyto případné nedokonalosti ve spojích úplně eliminujete.

Jinak pokud jde o náš případ, tak jsme měli také střední RADON a projektant navrhl pás s hliníkovou vrstvou (např. Glastek 40 AL Mineral) + druhý pás s nekovovou vložkou (ELASTEK, Glastek, DEKGLASS, nebo klasika V60S35). Doporučuji také koukat po modifikovaných pásech.

A & J 2. 3. 2022 8:02:01

Zdravím, já jsem zvolil takovýto přístup: Byl mi naměřen střední radon - při spodní hranici daného rozsahu. Projektant bez rozmyslu navrhnul 2 vrstvy asfaltové izolace anebo drahou pvc folii.

To se mi nezdálo, takže jsem si nastudoval normu ČSN 73 0601, sestrojil si v excelu výpočet pro návrh protiradonových opatření. Dokonce jsem to lehce konzultoval s prof. Jiránkem. Na základě toho všeho a s přihlédnutím k tomu, že mám odvětrávané podloží a rekuperaci jsem si na VLASTNÍ zodpovědnost dovolil aplikovat pouze jednu vrstvu Charbit Elast G S40.



Ondřej 2. 3. 2022 17:13:49

Dekuji za tip...

Majky & L.A.

Majky & L.A. 3. 3. 2022 4:38:15

Pro pana A a J: jak víte, že Vám tam dal 2 vrstvy bez rozmyslu? Vy jste se ho na to ptal nebo jste to vycítil z jeho pohledu? :D (bez urážky)

A & J 3. 3. 2022 5:36:44

Přesně jak říkáte.. vycítil jsem to z jeho pohledu :D..Jeho volba nebyla podložena výpočtem. Nebo vy snad máte ve své projektové dokumentaci návrh protiradonových opatření podložený výpočtem ? .. a tím nemám namysli pouze měření radonu - to je pouze jeden ze vstupů do výpočtu.

Já ve své projektové dokumentaci tento výpočet neměl a projektant zvolil danou skladbu na základě toho, že se to takto "dává".

Naprosto souhlasím s tím co píšete o pár řádků níž.. ještě bych k tomu ale dodal takovou tu klasickou frázi Důvěřuj ale prověřuj.

Majky & L.A.

Majky & L.A. 2. 3. 2022 4:04:45

Dobrý den, řídil bych se PD, kterou zhotovil člověk, který problematice rozumí a byl vypracován pro Vás na základě složení půdy pod domem, typem budovy aj.....

Ondřej 2. 3. 2022 17:18:15

Dekuji za odpoved, bohuzel z vasi odpovedi neni jasne jakou mate navrzenou ochranu pro st. radon... Prosim zkuste vice upresnit vasi odpověď na otazku.

Majky & L.A.

Majky & L.A. 3. 3. 2022 4:35:37

Tak ještě jinak. To co Vám tady kdokoliv řekne, je všeobecné a nemusí platit pro Vaši situaci. Záleží na mnoha faktorech. Propustnost půdy, velikost stavby, typ stavby, typ založení stavby, typ základové desky aj......je zde mnoho proměnných a ty řeší právě určený projektant, který by měl z těchto dat určit míru zabezpečení proti vniknutí radonu do objektu resp.je minimalizovat. Nezlobte se, ale hledat poučky na internetu nebo nedej bože si sám zvolit řešení, je asi jako kdybyste si sám zkonstruoval auto. Pokud Vám jde o bezpečnost z pohledu radonu, jako takového a vše co s ním je společné, tak bych volil cestu důvěry k projektantovi. Pokud Vám jde o ušetření peněz, tak si tam dejte co Vám je libo. Pokud projektantovi nevěříte, můžete si najít dalšího projektanta nebo někoho, kdo Vám toto konstrukční řešení potvrdí nebo vyvrátí.

Red 3. 3. 2022 10:19:42

Asi tak nějak... dejte tam co je v projektu.

Já třeba mam nízký radon a stačil jen Glastek Special Mineral 40 v jedné vrstvě... no a teď bych dal dvě vrstvy.

Protože základy a hydroizolaci v podstatě neopravíte... takže šetřit na tomhle místě je absolutní nesmysl.

Existuje takové pořekadlo, že jsou tři věci na kterých nesmíte šetřit, protože se vám to pak může několikanásobně prodražit.
A to jsou lidi, materiál a nářadí.

Reklama
Sponzorovaná reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama