Ztracené bednění, kanalizace a zaštěrkování

Autor: Michal a Martina (8 příspěvků)
7. 6. 2009
0 komentářů
Ztracené bednění, kanalizace a zaštěrkování
Příspěvek stavebníka
Dlouhou chvíli jsem ztrávil nad hledáním nejlevnějšího ztraceného bednění. Nakonec jsem našel TZB 40 za 28,-/ks, ale bylo to v Kutné Hoře což je od našeho staveniště asi 200 km. Sice jsem si vypůjčil od známého 16t Iveco, ale když jsem se rozjel a uviděl ten vír v nádrži, tak jsem to zapíchl hned v sousední vesnici, kde je mimochodem taky výrobce TZB a koupil jsem pět a půl palety za 38,-/ks.

Celkem tedy 197 ks. Dalších 22 ks TZB 30 mi sehnal otec za láhev pálenky. Nejdřív jsem položil a zaměřil všechny rohy a potom roznosil celý první šár, což byla celkem makačka, ale za dva večery jsem to měl hotové a poslední víkend v březnu se mohlo betonovat. Do ztraceného bednění jsme utopili jednu paletu cementu a zhruba 9t písku. Stejně tak kousky betonových obrubníků, které mi zbyly z betonování základových pasů. Betonování nešlo až tak úplně hladce, ale vše dopadlo jak mělo. Problémy dělal hlavně rozmáčený terén, ve kterém se těžko zápasilo s kolečkami plných betonu. Jelikož jsme toho měli dost, tak betonování vnitřních bednění jsme si nechali na příští víkend, kdy už zase svítilo sluníčko. Zatímco já s kamarády betonoval, tak můj otec s jedním pomocníkem mezitím šroubovali na hmoždiny k bednění po obvodu desky 200/30mm, jako šalování hotové základové desky. Jelikož tam ty fošny drželi "jak přibité", uznal jsem, že je zbytečné vymýšlet nějaké další podpěry.

Bednění již bylo hotové a na řadě byla vnitřní kanalizace. Jak jsem si věřil, že to bude raz dva, tak jsem nad tím ztrávil nejvíc času z celé realizace základů. V podstatě tady není co psát, takže přikládám jen fotky. Jen u jedné maličkosti bych se zastavil. Když jsem to měl hotové a komplet zasypané šotolinou, zrovna jel kolem jeden známý vodotopoplynař a řekl mi, že dělám chybu, že v lomech ze svislého na ležaté potrubí mám 90st. kolena, že tam měli být 2x 45st. Na to, že se živím zpravidla diagnostikou potrubí, zejména kanalizací, mě celkem zmátl, ale dál už jsem to neřešil.

Další problém byl sehnat nějaké kamenivo na zasypání vnitřků. Když jsem objel asi pět okolních kamenolomů, tak na žádném z nich se nedal nikdo uplatit jak jsem si dětinsky myslel a každý mi jen strčil do ruky ceník s velkými čísly. Potom přišel kamarád, který si koupil velké auto s tím, že vozí betonovou drť z demolice jedné velké nejmenované olomoucké zkrachovalé továrny. Neváhal jsem a zajel se tam podívat. Pánovi od nakladače jsem strčil do kapsy tisícovku a naložil mi sedm lopat betondrtě frakce 0-68, což bylo rovných 35 tun. S vykládkou byl trošku problém, jelikož se nemohl stočit ze silnice do vjezdu, potom nemohl zdvihnou korbu skrze dráty NN, ale po nějaké půl hodině najíždění a couvání vše dobře dopadlo. Terén jsem několikrát uhutnil žabou, potom mi soused s podkopem JCB roztahal štěrk ramenem kam dosáhl. Kam ne, tak jsem urovnal ručně a znovu uhutnil žabou. Tam kde byla kanalizace, jsem pro jistotu hutnil pouze malou vibrační deskou.

Reklama
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Michal a Martina
Michal a Martina (8 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací