Stavební povolení

Autor: Michal a Andrea (5 příspěvků)
16. 3. 2017
0 komentářů
Stavební povolení
Příspěvek stavebníka
Tak a už je to konečně tady :) !! Dalším tématem naší kapitoly je stavební povolení, kterého jsme se dočkali relativně brzo.

Na začátku ledna jsme začali vyřizovat potřebné dokumenty, které jsou potřeba na stavební ohlášení. Naše první zastávka byla na SÚ, kde jsme se zeptali, co všechno budeme potřebovat. Paní byla nečekaně příjemná a ochotná což nás překvapilo, jelikož jsme s ní v minulosti neměli dobré zkušenosti. Vytiskla nám tedy ohlášení stavby a uzemní souhlas, který jsme museli vyplnit, a řekla nám, co vše si musíme zařídit. Jako první jsme vyřizovali Radon, který jsme řešili už koncem listopadu. Zavolal jsem na Radon test. Domluvili jsme se na daném termínu a za 14 dní po odebrání vzorků jsme měli stanovisko hotové. Dále jsme byli na Životním prostředí. Museli jsme vyplnit předtištění papír ohledně krbové vložky a komínu. Také jsme museli vyplnit papír k trvalému odnětí zemědělské půdy z ZPF. Zde jsme museli také nechat projekt pro stavební povolení, aby se nám k tomu vyjádřili. Kladný souhlas jsme dostali během 14 ti dnů. Dále jsme museli na hygienu. Nechali si projekt pro stavební povolení, který nám poté vrátili. Předmětem posouzení z hlediska hygieny byla část dokumentace, která řeší umístění RD z hlediska hluku. Dále je z hlediska hluku posuzováno tepelné čerpadlo vzduch - voda, které máme navrženo pro vytápění RD. Kladné stanovisko jsme měli hotové během týdne. Museli jsme se také stavit na Vaku, kde mají na starosti vodovod v naší obci. Zde jsme museli nechat projektovou dokumentaci RD a projekt vodovodní přípojky. Vyplnili jsme žádost o připojení na vodovod a čekali na vyjádření. Vyjadřovali se také k požárně bezpečnostní ochraně RD. Zde jsme měli pár zádrhelů, ale po opravě dokumentace bylo vše OK. Vyjádření se tedy protáhlo a dostali jsme kladné stanovisko kolem 4 týdnů. Kanalizaci máme v obci obecní, tudíž jsme vše řešili se starostou, kde nebyl žádný problém. Se starostou jsme ještě sepsali smlouvu o právu provést stavbu vodovodní a kanalizační přípojky, jelikož vedou v místní komunikaci. Dále jsme museli žádat obec o povolení sjezdu na místní komunikaci. Dále jsme podali žádost na ČEZ o vybudování elektrické přípojky. Zrovna jsme ve fázi, kde nám dělají projektovou dokumentaci a doufáme, že co nejdříve nám přípojku vybudují. CETIN, ČEZ, GasNet – plyn a vodovod jsme řešili přes internet ohledně vyjádření o existenci sítí. Na ohlášení stavby jsme také potřebovali mít razítko od pána, který nám bude dělat stavební dozor. Museli jsme také mít podepsaný situační výkres od sousedů, které jsme navštívili osobně. K těmto všem potřebným dokumentům jsme přidali výpis z katastru nemovitostí, 3 paré projektové dokumentace RD, 3 paré projektové dokumentace vodovodní a kanalizační přípojky, smlouvu s ČEZ Distribuce, vyplněné ohlášení stavby a územní souhlas a dne 13.2.2017, jsme se staženým zadkem tyto potřebné dokumenty nesli na stavební úřad a doufali, že všechno bude v pořádku. Během čekání na stavební povolení jsme si pořídili stavební buňku. Přesně za 3 týdny dne 6.3. jsme měli stavební povolení v ruce a bez obávaných problémů. Začátek stavby chystáme v půlce března :)

Náklady

Název položkyCena
Stavební buňka + doprava
8 000 Kč
Povolení ke sjezdu na komunikaci
500 Kč
Stavební dozor - razítko
2 000 Kč
Poplatek SÚ - ohlášení stavby
2 000 Kč
ČEZ poplatek za 25A
12 500 Kč
Radon test
3 025 Kč
Celkem28 025 Kč

Galerie

Stavební povoleníStavební povoleníStavební povoleníStavební povolení
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Michal a Andrea
Michal a Andrea (5 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací