Jak to vše začalo...

Autor: Tonda a Pavla (7 příspěvků)
10. 3. 2010
0 komentářů
Jak to vše začalo...
Příspěvek stavebníka
Spekulovat zda je lepší bydlet v bytě nebo v rodinném domku si myslím, že na tomhle WEBU nemá smysl. Ale rád bych zmínil důvod, proč jsem se chtěl zaregistrovat na tomhle WEBU. 

Chci se snažit pomoc a poradit lidem který se na stavbu RD chystají, protože člověk nabírá zkušenosti, až když si něčím projde. Pak když se podívá zpět tak si najednou uvědomí, jak a co šlo udělat lépe. A také samozřejmě uvítám veškeré rady od jiných stavebníků, kteří jsou o krok napřed se stavbou RD:-)

Dále bych chtěl upozornit, že nejsem zedník ani stavař a proto vím, když se člověk rozhodne pro stavbu domu svépomocí, jak moc znamená přísloví: „každá rada nad zlato“. Budu se snažit co nejvíce pořizovat dokumentaci, aby šli vidět postupy (je pravda, že focení bude mít nestarost má přítelkyně, takže při reklamaci fotek se obracet na ní:-) a podrobně psát kompletní rozpočet, aby ostatní mohli vidět co je čeká pokud se rozhodnou pro stavbu RD.  

Oba dva máme rádi přírodu, čistý vzduch a vesnické bydlení, to samozřejmě ovlivnilo výběr pozemku. Dalším důležitým faktorem byla samozřejmě kupní cena. Pozemek jsme nakonec koupili dne 07. 04. 2008 poblíž města Sokolova (cca 25000 obyvatel) v obci Krajková (cca 1000 obyvatel), která je od Sokolova vzdálena cca 10 km. Ač je Krajková malá vesnice, má svoji MŠ a ZŠ 1-9 třídy, poštu, lékaře, obchod s potravinami. Jsou to podstatné věci, na které by člověk při koupi pozemku neměl zapomínat.

Reklama

Pozemek jsme koupili zapsaný v katastru nemovitostí jako trvalý travní porost, kdy na Obecním úřadě byl v návrhu Územního plánu zařazen jako BV „bydlení vesnické“. Jednalo se vlastně o klasické pole, ze kterého se udělala stavební parcela. Plocha pozemku je 3885m2. Cena za m2 byla 120Kč. Financování pozemku bylo řešeno prostřednictvím úvěru ze stavebního spoření od Českomoravské stavební spořitelny (výhody – pevná úroková sazba oproti hypotéce). Nutno podotknout, že pozemek nemá žádné inženýrské sítě!

Voda bude řešena vrtem studny, odpad do žumpy a elektrika snad bude k pozemku co nejdříve natažena. O inženýrských sítí se ještě zmíním později. S prodávající jsme se shodli, že chceme mít řádně sepsanou kupní smlouvu a proto jsme zašli k notářce (jak jsem pak později zjistil, tak se asi jednalo o nejdražší notářku ze západních čech :-), kdy jsme se dohodli, že poplatek spojený se sepisem smlouvy a návrhem na vklad do katastru nemovitostí a správní poplatek za rozhodnutí o zápisu vkladu do katastru nemovitostí uhradím já jako kupující, kdy se jednalo o částku 8592,-Kč.

Daň z převodu nemovitostí hradí ze zákona strana prodávající! Dále bych chtěl upozornit, že pokud někdo prodává nějakou nemovitost, kdy tuto vlastní krátkou dobu cca1-2roky musí státu při prodeji zaplatit další daň, protože stát se tím chrání, aby se člověk „neobohacoval“ obchodem s nemovitostmi!

Reklama

Náklady

Název položkyCena
Sepsání smlouvy notářkou + poplatky
8 592 Kč
Cena pozemku
466 200 Kč
Celkem474 792 Kč

Galerie

Jak to vše začalo...Jak to vše začalo...
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Tonda a Pavla
Tonda a Pavla (7 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací
Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama