Ztracené bednění

Autor: Jiří-k (7 příspěvků)
3. 1. 2017
4 komentáře
Ztracené bednění
Příspěvek stavebníka
Po vylití základových pasů jsem našel nejvyšší roh a začal jsem zakládat ztracené bednění. Jelikož projektant tuhle věc opomenul v projektu a všiml jsem si toho, až při vylévání základových pasů, musel jsem ručně odhazoval beton, aby to vycházelo na 2 řady ztraceného bednění.

Při zakládání první řady jsem musel v některých místech mírně podsypávat a pokládal ztracené bednění do roviny i když okolní stavebníci se chodili dívat, že proč tak narovno a napřesno, stejně je to v zemi a nikdo to neuvidí. I tak jsem dále pokračoval dle vodováhy a přesností. Přitom jsem kontroloval úhlopříčku a délky stran. První řadu jsem provázal železobetonovou výztuží (roxory) o průměru 8mm. Rohy jsem překládal délkou 50cm. Po položení roxorů jsem položil druhou řadu ztraceného bednění tak, aby se vázala s první řadou. Pak přišlo na řadu samotné betonování. Pro lepší vylití pasů a lepší manipulaci jsme přivolali míchačku s 12m dopravníkem kde na konci je trubka s kterou se pasy betonovaly pohodlně a přesně. Samotné vylití i s přejezdy trvalo 40min. Vrchní řadu jsem nevyléval až po vrch, ale 10cm od vrchní hrany, aby při vylétí základové desky se vše hezky spojilo. Při samotném betonování jsem každou kostku ještě pořádně prohutnil dřevenou palicí. 

Náklady

Název položkyCena
Autodoprava
1 205 Kč
Beton,použití pásu 4m3
10 180 Kč
Betonová ocel 8mm 18ks
648 Kč
Ztracené bednění 200ks
6 000 Kč
Celkem18 033 Kč
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Jiří-k (7 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací